Olvasási idő: 4 perc
()

Élményeim a biztosító kárrendezési folyamatával – elveszve a rendszerben…

Jogos: orvos, gyógyítsd meg magad. Végül sikerült, közzéteszem, remélem segít, ha egyszer hasonló cipóbe lépsz.

Nemrég saját magam is károsulttá váltam, ugyanis egy körforgalomban a mögöttem haladó nem vette észre vadul világító féklámpámat és őrjítő 15 km/h sebességgel lezúzta a lökhárítóm fényezését egy 20cm átmérőjű kör formához nyomokban hasonlító felületen.

Természetesen betétlapot töltöttünk ki (értsd kék-sárga baleseti bejelentő űrlap), majd otthon online bejelentettem a biztosítónak. Vagyis úgy gondoltam, hogy bejelentettem. Mert bár kaptam visszaigazoló e-mailt, de ezután senki sem keresett a következő két hónapban. Értsd: a biztosítótól valóban senki.

Jó lehet, én is lehettem volna aktívabb, de azért ennél többre számítottam az egyik nagy biztosítótól. Majd megelégelve a tötyögést, besétáltam az egyik ügyfélszolgálatukra. Valamilyen rejtélyes okból nem látják a rendszert (talán GDPR?), így nem tudták megmondani, hogy hol akadt el a kárrendezési folyamat, bejelentettük hát újból, abból baj nem lehet. És ekkor érkezett menetrendszerűen a következő meglepetés: az e-mail címem mentve volt a rendszerben, egy a gond ezzel: egy 7 éve nem használt mail címem volt elmentve, amit az ügyintéző nem tudott felülírni. Valószínűleg ezért nem kaptam megkeresést. Bár a bejelentéskor megadott címemre jött visszaigazolás, mégis a szemlét a régi mailemen akarták egyeztetni. Éljenek a júzer frendli folyamatok. Így az ügyintéző kilépett a kárbejelentésből, majd belépett a belső rendszerükbe, ahol módosította az e-mail címem (érdekes, itt már tudta), majd elölről indítva bejelentette a kárt. Röpke fél órám bánta, de talán most már minden rendben lesz.

A poén a nap végén érkezett, ugyanis egy levél várt a levélszekrényemben még a saját online bejelentésemhez kapcsolódóan, mely szerint a biztosító nem tudott elérni, ezért ha nem jelentkezem két napon belül (?!), akkor lezártnak tekintik a kárügyemet. Tehát két hónapig felém sem néztek, de kaptam két napot, hogy intézkedjek, különben nem teljesítik szerződésben vállalt kötelezettségüket. Természetesen azonnal hívtam a megadott számot, aki sms-ben kérte a rendszámot, hogy be tudjon azonosítani. Akkor épp nem ért rá, de becsszó visszahív. Ennek két napja, azóta sem jelentkezett. Mint kiderült a híváslistámból, valóban volt 1 db nem fogadott hívásom tőle még a kárbejelentésem után röpke 5 nappal. Sem sms, sem e-mail (bár hiába is küldték volna a rossz e-mailemre), sem további hívást nem kaptam sem tőle, sem a biztosítótól.

Szerinted hányszor hívtak volna, ha el akarnak adni valamit? Biztos nem egyszer. Általában naponta többször, amíg le nem állítom őket.

De miért írom le mindezt?

  • Hogyha kárt jelentesz be, akkor legyél körültekintő, itt egy lista, mire kell nagyon odafigyelned.
  • Itt pedig kapsz egy eszközt, hogy a sorban állás és biztosítós esetlegesen működő honlapok helyett Messengeren, 1 perc alatt jelentsd be a kárt. Jogos a kérdés, hogy mert nem ezt használtam: mert még kötelezős kárt nem tud, lakásbiztosítási és casco kárt annál inkább.
  • Unalomig ismételt frázis, de sokkal jobb neked, ha van egy kontaktod, akihez fordulhatsz. Ezt hívhatjuk ügynöknek, tanácsadónak, értékesítőnek, egy a lényeg: valaki, aki ért hozzá, szívesen segít és némileg a rendszerekhez is van hozzáférése. Itt találsz egy ilyen személyt.

Már csak egy dolgod van: Nézz be Facebook oldalamra is!

Mennyire volt hasznos ez az írás?

Átlagos értékelés / 5. Értékelések száma:

Ha hasznos volt...

Oszd meg barátaiddal is!

Sajnálom, hogy nem volt hasznos számodra!

Javítsuk fel együtt a posztot!

Hogyan tudnám jobbá tenni ezt a cikket?

Szűcs Krisztián

A legtöbben pénzügyi kérdésekkel fordulnak hozzám, sokszor egy félresikerült döntés után. Azért blogolok, hogy Te még időben kérdezz, tájékozódj, hozz jó döntést egyszerű vagy komplex helyzetekben. Legyen szó hitelről, biztosításról, megtakarításról vagy befektetésről.
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments