Innovációs világbajnokság–szubjektív élménybeszámoló

Krisztián Szűcs

2017-05-24

Hazánk és a világ egyik piacvezető biztosítója, a Generali csoport innovációs világbajnokságot tartott Rómában, az idén május 17-19-ig. Leírom a tapasztalataimat, mert néhány megoldással már a közeljövőben is találkozni fogtok. És bemutatom a magyar pályázat sikerét is.


Bátran írhatom, hogy ilyen még nem volt. Hazánk és a világ egyik piacvezető biztosítója, a Generali Biztosító innovációs világbajnokságot hirdetett, és az a hatalmas megtiszteltetés ért, hogy a 6 fős magyar delegáció tagja lehettem Rómában, az idén május 17-19-ig megtartott rendezvényen. Leírom a tapasztalataimat, mert néhány megoldással már a közeljövőben is találkozni fogtok. És bemutatom a magyar pályázat sikerét is.

Előzmények

Először arról, hogy mit kerestem ott. Vállalkozásom egyik legnagyobb és legnagyszerűbb partnere a magyar Generali Biztosító, amely pályázatot hirdetett innovációs témákban. Mindhárom megjelölt témakörben pályáztam, és a magyar zsűri döntése értelmében a győztes öt pályázó közé kerültem, akik mehettek Rómába, kiegészülve a magyar vezérigazgató helyettessel.

Nincsenek könnyű helyzetben manapság a pénzügyi vállalkozások, mert az ún. fintech és insurtech cégek – akik sok banki és biztosítói feladatot el tudnak látni „okos” eszközökkel - rugalmas és költséghatékony konkurenciát támasztanak. A kihívásokra a Generali piacvezetőhöz illő elegáns megoldással válaszol: saját maga indukálja az innovációt és ebbe bevonja azokat is, akik naponta kapcsolatba kerülnek az ügyfelekkel: a tanácsadói hálózatát.

Az idei volt az első a Generali életében és nem tudok más biztosítóról, amely hasonló kezdeményezéssel élt eddig, így számomra egészen fantasztikus volt ott lenni ennek a kezdeményezésnek a legelső állomásán.

Konferencia

A rendezvény protokolláris része is ellépett a szokásos öltöny-nyakendős unalmas előadásokból álló pofavizittől. Business casual-ben hallgattuk a lényegretörő, interaktív, motiváló előadásokat arról, hogy a Generali hogyan képzeli el a biztosítási szakma jövőjét és milyen fejlesztéseket tesz a haladás érdekében. A sales-től a termékeken át a pénzügyi mutatókig volt szó mindenről. De csak délelőtt, mert délután más volt a program. De erről majd később.
Nyoma sem volt az olaszos laza time management-nek, úgy volt vidám és stílusos a rendezvény, hogy szigorúan tartották az időkereteket.

Jövő

Hogyan látja a Generali a jövőt? Hogyan képzelik el Indonéziában, Kínában, Németországban vagy épp Olaszországban vagy Magyarországon?

Digitalizáció mindenek előtt. Mit is csinál egy biztosító valójában? Kockázatközösséget szervez. A közösségben nem kívánatosak a túl nagy kockázatú tagok, ill. számukra drágább a szolgáltatás. Így a biztosító szeretné tudni ügyfelei vásárlási, vezetési, életvezetési szokásait, egészségi állapotát, és így tovább. Minden olyan infót, amelyet kockázatos ügyfelei igyekeznek eltitkolni, de a közösség érdeke szempontjából relevánsak. Biztos hallottál már, hogy a Generali megvette a MyDrive startupot néhány éve, mellyel az volt a cél, hogy a casco díjakat tudják jobban személyre szabni. Nos, lesznek még ilyen akvizíciók. Én személy szerint örülök ennek, mert nem fizetnék magasabb díjat azok miatt, akik felelőtlenül használják az autójukat.

A kapcsolattartásban is várható a digitalizáció előretörése. Amikor biztosítást szeretnél kötni, nemsokára nem kell vakrepülést végrehajtanod, mert minden tanácsadónak saját felülete lesz, ahol ügyfelei értékelései alapján választhatsz (pl. facebook és google értékelések). A szerződéskötés egyre inkább papírmentes lesz, elég lesz egy tablet hozzá, és a kapcsolattartás során is egy egyszerű chat felületen tudsz majd kérdezni, kárt bejelenteni, akár webkamerán megbeszélni a dolgokat. Ezzel egyszerűsíti és olcsóbbá teszi az ügyfelek és a tanácsadók életét, munkáját. Energiát és pénzt ölnek a CRM (Customer Relationship Management – ügyélkapcsolat kezelő) rendszerekbe is. Ez Neked azért hasznos, mert nem fognak teljesen irreleváns ajánlatokkal megkeresni a biztosító üzletkötői.

Ezen kívül kézzel fogható termékkel is találkoztam, amely egy kezdetleges próbálkozás, de mutatja, hogy felmérték a jelentőségét annak, hogy mindenki szereti, ha kap valamit, amit a kezébe fogva azonnal használhat. Főleg ha az a valami egy újabb kütyü. Ez jelen esetben egy kulcstartó és mobil közötti szinkronizációs eszköz, amellyel megtalálhatod az elveszett eszközeidet. Pl. reggel nem találod a mobilt – kivel ne fordult volna elő – megrázod a kulcstartót, a mobil elkezd csörögni. Vagy a kulcsot nem találod, megnézed a telefonodon az app térképén, hogy hol hagytad el. Mondjuk ha a kulcsot és a mobilt is elhagyod, akkor nem tudom, mi van...

És a lényeg: a magyar pályázat

A jelenlévők szavazatai alapján egy olasz versenyzőt is megelőzve a második helyen végzett a magyar csapat egyetlen hölgy tagja egy nagyszerű munkával. Egy olyan pályázattal, amely kicsit eltér az eddigi digitális vonaltól, de sikere jól mutatja azt, hogy helyes irányba tart. Egy társadalmi felelősségvállalási projektről van szó, melynek során minden ügyfél után, aki biztosítási szerződést köt, a tanácsadó vállalkozása a saját bevételéből támogat egy alapítványt. Az ügyfél ugyanazt a szolgáltatást kapja, mint egyébként, de úgy tud segíteni másokon, hogy neki ez egy fillérjébe sem kerül. A pályázat sikere miatt valószínűleg találkozni fogsz hasonlóval a Biztosítónál is.

Miért várnál, amikor már működik?

Ismerd meg a május 1-től futó társadalmi felelősségvállalási projektünket!

A konferencia kellően rövid és tartalmas volt, így délután volt lehetőség nemzetközi csapatot építeni. Természetesen all inclusive ellátás végig. Első este ellátogattunk a Vatikánba, de zárás után, hogy a sok turista ne zavarjon. 🙂 Utána vacsora egy tetőteraszon, full római panorámával, majd fakultatív séta az örök városban, pl. a Trevi kúthoz. Na ott kért meg egy idős német házaspár, hogy fotózzam le őket, majd miután megtudták, hogy honnan érkeztem, áradoztak Budapestről. Jó volt hallani.

Második nap is csak délelőtt volt konferencia, így délután megismertük Rómát. De nem a szokásos módon, hanem kerékpárral, Vespán, hintón, és veterán autóval. Mindezt persze versenyben, mert a sales-ben mindig versenyeznek valamin. Az én csapatom vezetője a német vezérigazgató volt, igazán illusztris társaságba kerültem. Miután visszatérve az 5*-os szállodába pihentünk egy órát, elvittek minket vacsorázni. Egy foghíjtelek-szerű kövezett utcai rész volt feldíszítve, szólt az élőzene – természetesen olasz slágerekkel – bor, ételek, tánc, fiesta. Priceless!

Miért írom mindezt le?

Mert olyan arcát mutatta ez a pénzintézet, amely arra enged következtetni, hogy látja az excel adat mögötti embert, mer laza lenni és van stílusa. Dolgoztam más pénzügyi multi ennél sokkal kisebb méretű hazai szervezeténél, ahol a közvetlen felettesemmel is magázódva kellett leveleznem. Itt meg a vezérekkel pacsiztunk, irányítottuk útba, mit nézzen meg, amikor Magyarországra látogat. Nem tudom, hogy a hely varázsa-e az ember közeliség, mindenesetre szeretném hinni, hogy ez a mentalitás a biztosító magyar szervezetének sajátja is, amelyet ügyfelei is megéreznek.

Lehet, hogy már érzik is?


Ha tetszett, amit olvastál, oszd meg másokkal is!

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments

Innovációs világbajnokság–szubjektív élménybeszámoló

Krisztián Szűcs

2017-05-24

Hazánk és a világ egyik piacvezető biztosítója, a Generali csoport innovációs világbajnokságot tartott Rómában, az idén május 17-19-ig. Leírom a tapasztalataimat, mert néhány megoldással már a közeljövőben is találkozni fogtok. És bemutatom a magyar pályázat sikerét is.


Bátran írhatom, hogy ilyen még nem volt. Hazánk és a világ egyik piacvezető biztosítója, a Generali Biztosító innovációs világbajnokságot hirdetett, és az a hatalmas megtiszteltetés ért, hogy a 6 fős magyar delegáció tagja lehettem Rómában, az idén május 17-19-ig megtartott rendezvényen. Leírom a tapasztalataimat, mert néhány megoldással már a közeljövőben is találkozni fogtok. És bemutatom a magyar pályázat sikerét is.

Előzmények

Először arról, hogy mit kerestem ott. Vállalkozásom egyik legnagyobb és legnagyszerűbb partnere a magyar Generali Biztosító, amely pályázatot hirdetett innovációs témákban. Mindhárom megjelölt témakörben pályáztam, és a magyar zsűri döntése értelmében a győztes öt pályázó közé kerültem, akik mehettek Rómába, kiegészülve a magyar vezérigazgató helyettessel.

Nincsenek könnyű helyzetben manapság a pénzügyi vállalkozások, mert az ún. fintech és insurtech cégek – akik sok banki és biztosítói feladatot el tudnak látni „okos” eszközökkel - rugalmas és költséghatékony konkurenciát támasztanak. A kihívásokra a Generali piacvezetőhöz illő elegáns megoldással válaszol: saját maga indukálja az innovációt és ebbe bevonja azokat is, akik naponta kapcsolatba kerülnek az ügyfelekkel: a tanácsadói hálózatát.

Az idei volt az első a Generali életében és nem tudok más biztosítóról, amely hasonló kezdeményezéssel élt eddig, így számomra egészen fantasztikus volt ott lenni ennek a kezdeményezésnek a legelső állomásán.

Konferencia

A rendezvény protokolláris része is ellépett a szokásos öltöny-nyakendős unalmas előadásokból álló pofavizittől. Business casual-ben hallgattuk a lényegretörő, interaktív, motiváló előadásokat arról, hogy a Generali hogyan képzeli el a biztosítási szakma jövőjét és milyen fejlesztéseket tesz a haladás érdekében. A sales-től a termékeken át a pénzügyi mutatókig volt szó mindenről. De csak délelőtt, mert délután más volt a program. De erről majd később.
Nyoma sem volt az olaszos laza time management-nek, úgy volt vidám és stílusos a rendezvény, hogy szigorúan tartották az időkereteket.

Jövő

Hogyan látja a Generali a jövőt? Hogyan képzelik el Indonéziában, Kínában, Németországban vagy épp Olaszországban vagy Magyarországon?

Digitalizáció mindenek előtt. Mit is csinál egy biztosító valójában? Kockázatközösséget szervez. A közösségben nem kívánatosak a túl nagy kockázatú tagok, ill. számukra drágább a szolgáltatás. Így a biztosító szeretné tudni ügyfelei vásárlási, vezetési, életvezetési szokásait, egészségi állapotát, és így tovább. Minden olyan infót, amelyet kockázatos ügyfelei igyekeznek eltitkolni, de a közösség érdeke szempontjából relevánsak. Biztos hallottál már, hogy a Generali megvette a MyDrive startupot néhány éve, mellyel az volt a cél, hogy a casco díjakat tudják jobban személyre szabni. Nos, lesznek még ilyen akvizíciók. Én személy szerint örülök ennek, mert nem fizetnék magasabb díjat azok miatt, akik felelőtlenül használják az autójukat.

A kapcsolattartásban is várható a digitalizáció előretörése. Amikor biztosítást szeretnél kötni, nemsokára nem kell vakrepülést végrehajtanod, mert minden tanácsadónak saját felülete lesz, ahol ügyfelei értékelései alapján választhatsz (pl. facebook és google értékelések). A szerződéskötés egyre inkább papírmentes lesz, elég lesz egy tablet hozzá, és a kapcsolattartás során is egy egyszerű chat felületen tudsz majd kérdezni, kárt bejelenteni, akár webkamerán megbeszélni a dolgokat. Ezzel egyszerűsíti és olcsóbbá teszi az ügyfelek és a tanácsadók életét, munkáját. Energiát és pénzt ölnek a CRM (Customer Relationship Management – ügyélkapcsolat kezelő) rendszerekbe is. Ez Neked azért hasznos, mert nem fognak teljesen irreleváns ajánlatokkal megkeresni a biztosító üzletkötői.

Ezen kívül kézzel fogható termékkel is találkoztam, amely egy kezdetleges próbálkozás, de mutatja, hogy felmérték a jelentőségét annak, hogy mindenki szereti, ha kap valamit, amit a kezébe fogva azonnal használhat. Főleg ha az a valami egy újabb kütyü. Ez jelen esetben egy kulcstartó és mobil közötti szinkronizációs eszköz, amellyel megtalálhatod az elveszett eszközeidet. Pl. reggel nem találod a mobilt – kivel ne fordult volna elő – megrázod a kulcstartót, a mobil elkezd csörögni. Vagy a kulcsot nem találod, megnézed a telefonodon az app térképén, hogy hol hagytad el. Mondjuk ha a kulcsot és a mobilt is elhagyod, akkor nem tudom, mi van...

És a lényeg: a magyar pályázat

A jelenlévők szavazatai alapján egy olasz versenyzőt is megelőzve a második helyen végzett a magyar csapat egyetlen hölgy tagja egy nagyszerű munkával. Egy olyan pályázattal, amely kicsit eltér az eddigi digitális vonaltól, de sikere jól mutatja azt, hogy helyes irányba tart. Egy társadalmi felelősségvállalási projektről van szó, melynek során minden ügyfél után, aki biztosítási szerződést köt, a tanácsadó vállalkozása a saját bevételéből támogat egy alapítványt. Az ügyfél ugyanazt a szolgáltatást kapja, mint egyébként, de úgy tud segíteni másokon, hogy neki ez egy fillérjébe sem kerül. A pályázat sikere miatt valószínűleg találkozni fogsz hasonlóval a Biztosítónál is.

Miért várnál, amikor már működik?

Ismerd meg a május 1-től futó társadalmi felelősségvállalási projektünket!

A konferencia kellően rövid és tartalmas volt, így délután volt lehetőség nemzetközi csapatot építeni. Természetesen all inclusive ellátás végig. Első este ellátogattunk a Vatikánba, de zárás után, hogy a sok turista ne zavarjon. 🙂 Utána vacsora egy tetőteraszon, full római panorámával, majd fakultatív séta az örök városban, pl. a Trevi kúthoz. Na ott kért meg egy idős német házaspár, hogy fotózzam le őket, majd miután megtudták, hogy honnan érkeztem, áradoztak Budapestről. Jó volt hallani.

Második nap is csak délelőtt volt konferencia, így délután megismertük Rómát. De nem a szokásos módon, hanem kerékpárral, Vespán, hintón, és veterán autóval. Mindezt persze versenyben, mert a sales-ben mindig versenyeznek valamin. Az én csapatom vezetője a német vezérigazgató volt, igazán illusztris társaságba kerültem. Miután visszatérve az 5*-os szállodába pihentünk egy órát, elvittek minket vacsorázni. Egy foghíjtelek-szerű kövezett utcai rész volt feldíszítve, szólt az élőzene – természetesen olasz slágerekkel – bor, ételek, tánc, fiesta. Priceless!

Miért írom mindezt le?

Mert olyan arcát mutatta ez a pénzintézet, amely arra enged következtetni, hogy látja az excel adat mögötti embert, mer laza lenni és van stílusa. Dolgoztam más pénzügyi multi ennél sokkal kisebb méretű hazai szervezeténél, ahol a közvetlen felettesemmel is magázódva kellett leveleznem. Itt meg a vezérekkel pacsiztunk, irányítottuk útba, mit nézzen meg, amikor Magyarországra látogat. Nem tudom, hogy a hely varázsa-e az ember közeliség, mindenesetre szeretném hinni, hogy ez a mentalitás a biztosító magyar szervezetének sajátja is, amelyet ügyfelei is megéreznek.

Lehet, hogy már érzik is?


Ha tetszett, amit olvastál, oszd meg másokkal is!

Innovációs világbajnokság–szubjektív élménybeszámoló

Krisztián Szűcs

2017-05-24

Hazánk és a világ egyik piacvezető biztosítója, a Generali csoport innovációs világbajnokságot tartott Rómában, az idén május 17-19-ig. Leírom a tapasztalataimat, mert néhány megoldással már a közeljövőben is találkozni fogtok. És bemutatom a magyar pályázat sikerét is.


Bátran írhatom, hogy ilyen még nem volt. Hazánk és a világ egyik piacvezető biztosítója, a Generali Biztosító innovációs világbajnokságot hirdetett, és az a hatalmas megtiszteltetés ért, hogy a 6 fős magyar delegáció tagja lehettem Rómában, az idén május 17-19-ig megtartott rendezvényen. Leírom a tapasztalataimat, mert néhány megoldással már a közeljövőben is találkozni fogtok. És bemutatom a magyar pályázat sikerét is.

Előzmények

Először arról, hogy mit kerestem ott. Vállalkozásom egyik legnagyobb és legnagyszerűbb partnere a magyar Generali Biztosító, amely pályázatot hirdetett innovációs témákban. Mindhárom megjelölt témakörben pályáztam, és a magyar zsűri döntése értelmében a győztes öt pályázó közé kerültem, akik mehettek Rómába, kiegészülve a magyar vezérigazgató helyettessel.

Nincsenek könnyű helyzetben manapság a pénzügyi vállalkozások, mert az ún. fintech és insurtech cégek – akik sok banki és biztosítói feladatot el tudnak látni „okos” eszközökkel - rugalmas és költséghatékony konkurenciát támasztanak. A kihívásokra a Generali piacvezetőhöz illő elegáns megoldással válaszol: saját maga indukálja az innovációt és ebbe bevonja azokat is, akik naponta kapcsolatba kerülnek az ügyfelekkel: a tanácsadói hálózatát.

Az idei volt az első a Generali életében és nem tudok más biztosítóról, amely hasonló kezdeményezéssel élt eddig, így számomra egészen fantasztikus volt ott lenni ennek a kezdeményezésnek a legelső állomásán.

Konferencia

A rendezvény protokolláris része is ellépett a szokásos öltöny-nyakendős unalmas előadásokból álló pofavizittől. Business casual-ben hallgattuk a lényegretörő, interaktív, motiváló előadásokat arról, hogy a Generali hogyan képzeli el a biztosítási szakma jövőjét és milyen fejlesztéseket tesz a haladás érdekében. A sales-től a termékeken át a pénzügyi mutatókig volt szó mindenről. De csak délelőtt, mert délután más volt a program. De erről majd később.
Nyoma sem volt az olaszos laza time management-nek, úgy volt vidám és stílusos a rendezvény, hogy szigorúan tartották az időkereteket.

Jövő

Hogyan látja a Generali a jövőt? Hogyan képzelik el Indonéziában, Kínában, Németországban vagy épp Olaszországban vagy Magyarországon?

Digitalizáció mindenek előtt. Mit is csinál egy biztosító valójában? Kockázatközösséget szervez. A közösségben nem kívánatosak a túl nagy kockázatú tagok, ill. számukra drágább a szolgáltatás. Így a biztosító szeretné tudni ügyfelei vásárlási, vezetési, életvezetési szokásait, egészségi állapotát, és így tovább. Minden olyan infót, amelyet kockázatos ügyfelei igyekeznek eltitkolni, de a közösség érdeke szempontjából relevánsak. Biztos hallottál már, hogy a Generali megvette a MyDrive startupot néhány éve, mellyel az volt a cél, hogy a casco díjakat tudják jobban személyre szabni. Nos, lesznek még ilyen akvizíciók. Én személy szerint örülök ennek, mert nem fizetnék magasabb díjat azok miatt, akik felelőtlenül használják az autójukat.

A kapcsolattartásban is várható a digitalizáció előretörése. Amikor biztosítást szeretnél kötni, nemsokára nem kell vakrepülést végrehajtanod, mert minden tanácsadónak saját felülete lesz, ahol ügyfelei értékelései alapján választhatsz (pl. facebook és google értékelések). A szerződéskötés egyre inkább papírmentes lesz, elég lesz egy tablet hozzá, és a kapcsolattartás során is egy egyszerű chat felületen tudsz majd kérdezni, kárt bejelenteni, akár webkamerán megbeszélni a dolgokat. Ezzel egyszerűsíti és olcsóbbá teszi az ügyfelek és a tanácsadók életét, munkáját. Energiát és pénzt ölnek a CRM (Customer Relationship Management – ügyélkapcsolat kezelő) rendszerekbe is. Ez Neked azért hasznos, mert nem fognak teljesen irreleváns ajánlatokkal megkeresni a biztosító üzletkötői.

Ezen kívül kézzel fogható termékkel is találkoztam, amely egy kezdetleges próbálkozás, de mutatja, hogy felmérték a jelentőségét annak, hogy mindenki szereti, ha kap valamit, amit a kezébe fogva azonnal használhat. Főleg ha az a valami egy újabb kütyü. Ez jelen esetben egy kulcstartó és mobil közötti szinkronizációs eszköz, amellyel megtalálhatod az elveszett eszközeidet. Pl. reggel nem találod a mobilt – kivel ne fordult volna elő – megrázod a kulcstartót, a mobil elkezd csörögni. Vagy a kulcsot nem találod, megnézed a telefonodon az app térképén, hogy hol hagytad el. Mondjuk ha a kulcsot és a mobilt is elhagyod, akkor nem tudom, mi van...

És a lényeg: a magyar pályázat

A jelenlévők szavazatai alapján egy olasz versenyzőt is megelőzve a második helyen végzett a magyar csapat egyetlen hölgy tagja egy nagyszerű munkával. Egy olyan pályázattal, amely kicsit eltér az eddigi digitális vonaltól, de sikere jól mutatja azt, hogy helyes irányba tart. Egy társadalmi felelősségvállalási projektről van szó, melynek során minden ügyfél után, aki biztosítási szerződést köt, a tanácsadó vállalkozása a saját bevételéből támogat egy alapítványt. Az ügyfél ugyanazt a szolgáltatást kapja, mint egyébként, de úgy tud segíteni másokon, hogy neki ez egy fillérjébe sem kerül. A pályázat sikere miatt valószínűleg találkozni fogsz hasonlóval a Biztosítónál is.

Miért várnál, amikor már működik?

Ismerd meg a május 1-től futó társadalmi felelősségvállalási projektünket!

A konferencia kellően rövid és tartalmas volt, így délután volt lehetőség nemzetközi csapatot építeni. Természetesen all inclusive ellátás végig. Első este ellátogattunk a Vatikánba, de zárás után, hogy a sok turista ne zavarjon. 🙂 Utána vacsora egy tetőteraszon, full római panorámával, majd fakultatív séta az örök városban, pl. a Trevi kúthoz. Na ott kért meg egy idős német házaspár, hogy fotózzam le őket, majd miután megtudták, hogy honnan érkeztem, áradoztak Budapestről. Jó volt hallani.

Második nap is csak délelőtt volt konferencia, így délután megismertük Rómát. De nem a szokásos módon, hanem kerékpárral, Vespán, hintón, és veterán autóval. Mindezt persze versenyben, mert a sales-ben mindig versenyeznek valamin. Az én csapatom vezetője a német vezérigazgató volt, igazán illusztris társaságba kerültem. Miután visszatérve az 5*-os szállodába pihentünk egy órát, elvittek minket vacsorázni. Egy foghíjtelek-szerű kövezett utcai rész volt feldíszítve, szólt az élőzene – természetesen olasz slágerekkel – bor, ételek, tánc, fiesta. Priceless!

Miért írom mindezt le?

Mert olyan arcát mutatta ez a pénzintézet, amely arra enged következtetni, hogy látja az excel adat mögötti embert, mer laza lenni és van stílusa. Dolgoztam más pénzügyi multi ennél sokkal kisebb méretű hazai szervezeténél, ahol a közvetlen felettesemmel is magázódva kellett leveleznem. Itt meg a vezérekkel pacsiztunk, irányítottuk útba, mit nézzen meg, amikor Magyarországra látogat. Nem tudom, hogy a hely varázsa-e az ember közeliség, mindenesetre szeretném hinni, hogy ez a mentalitás a biztosító magyar szervezetének sajátja is, amelyet ügyfelei is megéreznek.

Lehet, hogy már érzik is?


Ha tetszett, amit olvastál, oszd meg másokkal is!

Innovációs világbajnokság–szubjektív élménybeszámoló

Krisztián Szűcs

2017-05-24

Hazánk és a világ egyik piacvezető biztosítója, a Generali csoport innovációs világbajnokságot tartott Rómában, az idén május 17-19-ig. Leírom a tapasztalataimat, mert néhány megoldással már a közeljövőben is találkozni fogtok. És bemutatom a magyar pályázat sikerét is.


Bátran írhatom, hogy ilyen még nem volt. Hazánk és a világ egyik piacvezető biztosítója, a Generali Biztosító innovációs világbajnokságot hirdetett, és az a hatalmas megtiszteltetés ért, hogy a 6 fős magyar delegáció tagja lehettem Rómában, az idén május 17-19-ig megtartott rendezvényen. Leírom a tapasztalataimat, mert néhány megoldással már a közeljövőben is találkozni fogtok. És bemutatom a magyar pályázat sikerét is.

Előzmények

Először arról, hogy mit kerestem ott. Vállalkozásom egyik legnagyobb és legnagyszerűbb partnere a magyar Generali Biztosító, amely pályázatot hirdetett innovációs témákban. Mindhárom megjelölt témakörben pályáztam, és a magyar zsűri döntése értelmében a győztes öt pályázó közé kerültem, akik mehettek Rómába, kiegészülve a magyar vezérigazgató helyettessel.

Nincsenek könnyű helyzetben manapság a pénzügyi vállalkozások, mert az ún. fintech és insurtech cégek – akik sok banki és biztosítói feladatot el tudnak látni „okos” eszközökkel - rugalmas és költséghatékony konkurenciát támasztanak. A kihívásokra a Generali piacvezetőhöz illő elegáns megoldással válaszol: saját maga indukálja az innovációt és ebbe bevonja azokat is, akik naponta kapcsolatba kerülnek az ügyfelekkel: a tanácsadói hálózatát.

Az idei volt az első a Generali életében és nem tudok más biztosítóról, amely hasonló kezdeményezéssel élt eddig, így számomra egészen fantasztikus volt ott lenni ennek a kezdeményezésnek a legelső állomásán.

Konferencia

A rendezvény protokolláris része is ellépett a szokásos öltöny-nyakendős unalmas előadásokból álló pofavizittől. Business casual-ben hallgattuk a lényegretörő, interaktív, motiváló előadásokat arról, hogy a Generali hogyan képzeli el a biztosítási szakma jövőjét és milyen fejlesztéseket tesz a haladás érdekében. A sales-től a termékeken át a pénzügyi mutatókig volt szó mindenről. De csak délelőtt, mert délután más volt a program. De erről majd később.
Nyoma sem volt az olaszos laza time management-nek, úgy volt vidám és stílusos a rendezvény, hogy szigorúan tartották az időkereteket.

Jövő

Hogyan látja a Generali a jövőt? Hogyan képzelik el Indonéziában, Kínában, Németországban vagy épp Olaszországban vagy Magyarországon?

Digitalizáció mindenek előtt. Mit is csinál egy biztosító valójában? Kockázatközösséget szervez. A közösségben nem kívánatosak a túl nagy kockázatú tagok, ill. számukra drágább a szolgáltatás. Így a biztosító szeretné tudni ügyfelei vásárlási, vezetési, életvezetési szokásait, egészségi állapotát, és így tovább. Minden olyan infót, amelyet kockázatos ügyfelei igyekeznek eltitkolni, de a közösség érdeke szempontjából relevánsak. Biztos hallottál már, hogy a Generali megvette a MyDrive startupot néhány éve, mellyel az volt a cél, hogy a casco díjakat tudják jobban személyre szabni. Nos, lesznek még ilyen akvizíciók. Én személy szerint örülök ennek, mert nem fizetnék magasabb díjat azok miatt, akik felelőtlenül használják az autójukat.

A kapcsolattartásban is várható a digitalizáció előretörése. Amikor biztosítást szeretnél kötni, nemsokára nem kell vakrepülést végrehajtanod, mert minden tanácsadónak saját felülete lesz, ahol ügyfelei értékelései alapján választhatsz (pl. facebook és google értékelések). A szerződéskötés egyre inkább papírmentes lesz, elég lesz egy tablet hozzá, és a kapcsolattartás során is egy egyszerű chat felületen tudsz majd kérdezni, kárt bejelenteni, akár webkamerán megbeszélni a dolgokat. Ezzel egyszerűsíti és olcsóbbá teszi az ügyfelek és a tanácsadók életét, munkáját. Energiát és pénzt ölnek a CRM (Customer Relationship Management – ügyélkapcsolat kezelő) rendszerekbe is. Ez Neked azért hasznos, mert nem fognak teljesen irreleváns ajánlatokkal megkeresni a biztosító üzletkötői.

Ezen kívül kézzel fogható termékkel is találkoztam, amely egy kezdetleges próbálkozás, de mutatja, hogy felmérték a jelentőségét annak, hogy mindenki szereti, ha kap valamit, amit a kezébe fogva azonnal használhat. Főleg ha az a valami egy újabb kütyü. Ez jelen esetben egy kulcstartó és mobil közötti szinkronizációs eszköz, amellyel megtalálhatod az elveszett eszközeidet. Pl. reggel nem találod a mobilt – kivel ne fordult volna elő – megrázod a kulcstartót, a mobil elkezd csörögni. Vagy a kulcsot nem találod, megnézed a telefonodon az app térképén, hogy hol hagytad el. Mondjuk ha a kulcsot és a mobilt is elhagyod, akkor nem tudom, mi van...

És a lényeg: a magyar pályázat

A jelenlévők szavazatai alapján egy olasz versenyzőt is megelőzve a második helyen végzett a magyar csapat egyetlen hölgy tagja egy nagyszerű munkával. Egy olyan pályázattal, amely kicsit eltér az eddigi digitális vonaltól, de sikere jól mutatja azt, hogy helyes irányba tart. Egy társadalmi felelősségvállalási projektről van szó, melynek során minden ügyfél után, aki biztosítási szerződést köt, a tanácsadó vállalkozása a saját bevételéből támogat egy alapítványt. Az ügyfél ugyanazt a szolgáltatást kapja, mint egyébként, de úgy tud segíteni másokon, hogy neki ez egy fillérjébe sem kerül. A pályázat sikere miatt valószínűleg találkozni fogsz hasonlóval a Biztosítónál is.

Miért várnál, amikor már működik?

Ismerd meg a május 1-től futó társadalmi felelősségvállalási projektünket!

A konferencia kellően rövid és tartalmas volt, így délután volt lehetőség nemzetközi csapatot építeni. Természetesen all inclusive ellátás végig. Első este ellátogattunk a Vatikánba, de zárás után, hogy a sok turista ne zavarjon. 🙂 Utána vacsora egy tetőteraszon, full római panorámával, majd fakultatív séta az örök városban, pl. a Trevi kúthoz. Na ott kért meg egy idős német házaspár, hogy fotózzam le őket, majd miután megtudták, hogy honnan érkeztem, áradoztak Budapestről. Jó volt hallani.

Második nap is csak délelőtt volt konferencia, így délután megismertük Rómát. De nem a szokásos módon, hanem kerékpárral, Vespán, hintón, és veterán autóval. Mindezt persze versenyben, mert a sales-ben mindig versenyeznek valamin. Az én csapatom vezetője a német vezérigazgató volt, igazán illusztris társaságba kerültem. Miután visszatérve az 5*-os szállodába pihentünk egy órát, elvittek minket vacsorázni. Egy foghíjtelek-szerű kövezett utcai rész volt feldíszítve, szólt az élőzene – természetesen olasz slágerekkel – bor, ételek, tánc, fiesta. Priceless!

Miért írom mindezt le?

Mert olyan arcát mutatta ez a pénzintézet, amely arra enged következtetni, hogy látja az excel adat mögötti embert, mer laza lenni és van stílusa. Dolgoztam más pénzügyi multi ennél sokkal kisebb méretű hazai szervezeténél, ahol a közvetlen felettesemmel is magázódva kellett leveleznem. Itt meg a vezérekkel pacsiztunk, irányítottuk útba, mit nézzen meg, amikor Magyarországra látogat. Nem tudom, hogy a hely varázsa-e az ember közeliség, mindenesetre szeretném hinni, hogy ez a mentalitás a biztosító magyar szervezetének sajátja is, amelyet ügyfelei is megéreznek.

Lehet, hogy már érzik is?


Ha tetszett, amit olvastál, oszd meg másokkal is!

Innovációs világbajnokság–szubjektív élménybeszámoló

Krisztián Szűcs

2017-05-24

Hazánk és a világ egyik piacvezető biztosítója, a Generali csoport innovációs világbajnokságot tartott Rómában, az idén május 17-19-ig. Leírom a tapasztalataimat, mert néhány megoldással már a közeljövőben is találkozni fogtok. És bemutatom a magyar pályázat sikerét is.


Bátran írhatom, hogy ilyen még nem volt. Hazánk és a világ egyik piacvezető biztosítója, a Generali Biztosító innovációs világbajnokságot hirdetett, és az a hatalmas megtiszteltetés ért, hogy a 6 fős magyar delegáció tagja lehettem Rómában, az idén május 17-19-ig megtartott rendezvényen. Leírom a tapasztalataimat, mert néhány megoldással már a közeljövőben is találkozni fogtok. És bemutatom a magyar pályázat sikerét is.

Előzmények

Először arról, hogy mit kerestem ott. Vállalkozásom egyik legnagyobb és legnagyszerűbb partnere a magyar Generali Biztosító, amely pályázatot hirdetett innovációs témákban. Mindhárom megjelölt témakörben pályáztam, és a magyar zsűri döntése értelmében a győztes öt pályázó közé kerültem, akik mehettek Rómába, kiegészülve a magyar vezérigazgató helyettessel.

Nincsenek könnyű helyzetben manapság a pénzügyi vállalkozások, mert az ún. fintech és insurtech cégek – akik sok banki és biztosítói feladatot el tudnak látni „okos” eszközökkel - rugalmas és költséghatékony konkurenciát támasztanak. A kihívásokra a Generali piacvezetőhöz illő elegáns megoldással válaszol: saját maga indukálja az innovációt és ebbe bevonja azokat is, akik naponta kapcsolatba kerülnek az ügyfelekkel: a tanácsadói hálózatát.

Az idei volt az első a Generali életében és nem tudok más biztosítóról, amely hasonló kezdeményezéssel élt eddig, így számomra egészen fantasztikus volt ott lenni ennek a kezdeményezésnek a legelső állomásán.

Konferencia

A rendezvény protokolláris része is ellépett a szokásos öltöny-nyakendős unalmas előadásokból álló pofavizittől. Business casual-ben hallgattuk a lényegretörő, interaktív, motiváló előadásokat arról, hogy a Generali hogyan képzeli el a biztosítási szakma jövőjét és milyen fejlesztéseket tesz a haladás érdekében. A sales-től a termékeken át a pénzügyi mutatókig volt szó mindenről. De csak délelőtt, mert délután más volt a program. De erről majd később.
Nyoma sem volt az olaszos laza time management-nek, úgy volt vidám és stílusos a rendezvény, hogy szigorúan tartották az időkereteket.

Jövő

Hogyan látja a Generali a jövőt? Hogyan képzelik el Indonéziában, Kínában, Németországban vagy épp Olaszországban vagy Magyarországon?

Digitalizáció mindenek előtt. Mit is csinál egy biztosító valójában? Kockázatközösséget szervez. A közösségben nem kívánatosak a túl nagy kockázatú tagok, ill. számukra drágább a szolgáltatás. Így a biztosító szeretné tudni ügyfelei vásárlási, vezetési, életvezetési szokásait, egészségi állapotát, és így tovább. Minden olyan infót, amelyet kockázatos ügyfelei igyekeznek eltitkolni, de a közösség érdeke szempontjából relevánsak. Biztos hallottál már, hogy a Generali megvette a MyDrive startupot néhány éve, mellyel az volt a cél, hogy a casco díjakat tudják jobban személyre szabni. Nos, lesznek még ilyen akvizíciók. Én személy szerint örülök ennek, mert nem fizetnék magasabb díjat azok miatt, akik felelőtlenül használják az autójukat.

A kapcsolattartásban is várható a digitalizáció előretörése. Amikor biztosítást szeretnél kötni, nemsokára nem kell vakrepülést végrehajtanod, mert minden tanácsadónak saját felülete lesz, ahol ügyfelei értékelései alapján választhatsz (pl. facebook és google értékelések). A szerződéskötés egyre inkább papírmentes lesz, elég lesz egy tablet hozzá, és a kapcsolattartás során is egy egyszerű chat felületen tudsz majd kérdezni, kárt bejelenteni, akár webkamerán megbeszélni a dolgokat. Ezzel egyszerűsíti és olcsóbbá teszi az ügyfelek és a tanácsadók életét, munkáját. Energiát és pénzt ölnek a CRM (Customer Relationship Management – ügyélkapcsolat kezelő) rendszerekbe is. Ez Neked azért hasznos, mert nem fognak teljesen irreleváns ajánlatokkal megkeresni a biztosító üzletkötői.

Ezen kívül kézzel fogható termékkel is találkoztam, amely egy kezdetleges próbálkozás, de mutatja, hogy felmérték a jelentőségét annak, hogy mindenki szereti, ha kap valamit, amit a kezébe fogva azonnal használhat. Főleg ha az a valami egy újabb kütyü. Ez jelen esetben egy kulcstartó és mobil közötti szinkronizációs eszköz, amellyel megtalálhatod az elveszett eszközeidet. Pl. reggel nem találod a mobilt – kivel ne fordult volna elő – megrázod a kulcstartót, a mobil elkezd csörögni. Vagy a kulcsot nem találod, megnézed a telefonodon az app térképén, hogy hol hagytad el. Mondjuk ha a kulcsot és a mobilt is elhagyod, akkor nem tudom, mi van...

És a lényeg: a magyar pályázat

A jelenlévők szavazatai alapján egy olasz versenyzőt is megelőzve a második helyen végzett a magyar csapat egyetlen hölgy tagja egy nagyszerű munkával. Egy olyan pályázattal, amely kicsit eltér az eddigi digitális vonaltól, de sikere jól mutatja azt, hogy helyes irányba tart. Egy társadalmi felelősségvállalási projektről van szó, melynek során minden ügyfél után, aki biztosítási szerződést köt, a tanácsadó vállalkozása a saját bevételéből támogat egy alapítványt. Az ügyfél ugyanazt a szolgáltatást kapja, mint egyébként, de úgy tud segíteni másokon, hogy neki ez egy fillérjébe sem kerül. A pályázat sikere miatt valószínűleg találkozni fogsz hasonlóval a Biztosítónál is.

Miért várnál, amikor már működik?

Ismerd meg a május 1-től futó társadalmi felelősségvállalási projektünket!

A konferencia kellően rövid és tartalmas volt, így délután volt lehetőség nemzetközi csapatot építeni. Természetesen all inclusive ellátás végig. Első este ellátogattunk a Vatikánba, de zárás után, hogy a sok turista ne zavarjon. 🙂 Utána vacsora egy tetőteraszon, full római panorámával, majd fakultatív séta az örök városban, pl. a Trevi kúthoz. Na ott kért meg egy idős német házaspár, hogy fotózzam le őket, majd miután megtudták, hogy honnan érkeztem, áradoztak Budapestről. Jó volt hallani.

Második nap is csak délelőtt volt konferencia, így délután megismertük Rómát. De nem a szokásos módon, hanem kerékpárral, Vespán, hintón, és veterán autóval. Mindezt persze versenyben, mert a sales-ben mindig versenyeznek valamin. Az én csapatom vezetője a német vezérigazgató volt, igazán illusztris társaságba kerültem. Miután visszatérve az 5*-os szállodába pihentünk egy órát, elvittek minket vacsorázni. Egy foghíjtelek-szerű kövezett utcai rész volt feldíszítve, szólt az élőzene – természetesen olasz slágerekkel – bor, ételek, tánc, fiesta. Priceless!

Miért írom mindezt le?

Mert olyan arcát mutatta ez a pénzintézet, amely arra enged következtetni, hogy látja az excel adat mögötti embert, mer laza lenni és van stílusa. Dolgoztam más pénzügyi multi ennél sokkal kisebb méretű hazai szervezeténél, ahol a közvetlen felettesemmel is magázódva kellett leveleznem. Itt meg a vezérekkel pacsiztunk, irányítottuk útba, mit nézzen meg, amikor Magyarországra látogat. Nem tudom, hogy a hely varázsa-e az ember közeliség, mindenesetre szeretném hinni, hogy ez a mentalitás a biztosító magyar szervezetének sajátja is, amelyet ügyfelei is megéreznek.

Lehet, hogy már érzik is?


Ha tetszett, amit olvastál, oszd meg másokkal is!

TKM kalkulátor letöltés

Add meg nevedet és kedvenc e-mail címedet, ahova küldhetem a kalkulátort.

A letöltéssel egyben elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Jeletkezz be e-mail címeddel és jelszavaddal!


PRO

Regisztrálj prémium tartalomért!

Loading
[startbooking flow="single-service" service="jdRA1b1NB" details="true"]

Írd le a kérdésed!

Kérlek írd le kérdésed, igyekszem hamar és szakszerűen válaszolni.